RSS 2.0

Brustet hjärta.

Dom flesta har väl fått sitt hjärta krossat och nu var det tydligen min tur.
Man känner sig så lurad och blåst.
Helt plötsligt ser man allt på ett annat sätt.
Mår så dåligt av det här så det är inte sant, men samtidigt känner man sog larvig som ligger och gnäller över en kille.
Tänkte ändå dela med mig av några tips som funkar för mig.

Lyssna inte på deppig musik.
Det är en sak jag gör väldigt ofta när det blir såhär men ingenting blir egentligen bättre det är ganska meningslöst egentligen. Försök att lyssna på peppmusik istället, musik som får dig att känna dig glad.

Håll dig sysselsatt.
Jag försöker göra saker hela tiden som får mig att fokusera på helt andra saker som t.ex. hålla på med mina djur, ut i stallet och pyssla, fixa naglarna, spela gitarr, kolla på snygga kläder mm.

Titta på film.
Jag försöker att kolla på så många filmer som inte är kärleksbaserade som möjligt. Det är ganska svårt att hitta sådanna dock men komedier funkar nog för många. Själv brukar jag plåga mig själv med skräckisar för då fokuserar man verkligen på filmen plus att jag försöker tänka "Det kunde variit värre!".

Kompisar
Kompisar är ju jätteviktiga. Du vet vilka du kan lita på och vilka som ställer upp. Försök att hitta på något eller ring vänner (kan sitta och prata med flera i timmar). Det kan vara skönt att prata av sig och samtidigt prata om roliga saker.

Gör upp planer
Planera roliga aktiviteter kanske gå på konsert, festival eller bio. Det är alltid kul att ha något att se fram emot och det är ju perfekt nu när sommaren är här för då finns det ju så mycket mer att hitta på!


Har ni några knep och tips? Eller några historier att dela med er av?

Kommentarer
Postat av: - bbella aka huuynh ::

Var med på "bella tipsar" så kanske just DU blir vald :) länk : http://bellahuuynh.blogg.se/2012/april/bella-tipsar-110-.html#comment

2012-04-02 @ 17:01:24
URL: http://bellahuuynh.blogg.se/
Postat av: Mimmiiis

Vad tycks om frisyren? :D

http://mimmiiiss.blogg.se/2012/april/awesome-noon.html#comment

2012-04-02 @ 22:16:20
URL: http://mimmiiiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Om mig Jag heter Sofia och är 21 år. Utbildar mig till ridledare på islandshästar. Djur, film och musik är största intresset. Skriver om åsikter, tankar och känslor.

Enjoy! ENJOY!